Etappeplaatsen Duwisib & Sossusvlei

12 oktober 2009 - Kamanjab, Namibië

Hallo lieve Afrikafans,

Sinds ons laatste verslagje dat we vanuit Keetmanshoop verzonden, hebben wij ons intussen zo'n 850 km naar het noorden verplaatst en we zullen jullie hieronder onze belevenissen  van de laatste dagen in het kort weergeven.

Dinsdag 6 oktober hebben we gebruikt om te reizen naar onze volgende etappeplaats Duwisib Castle. Tot aan Maltahohe "teerpad" (asfalt), daarna 65 km "gravelroad". Uiteindelijk lukte het ons om 5 minuten voordat het donker was de poort van Duwisib binnen te rijden, waar farmer Jochem ons al stond op te wachten. Nadat we de sleutel van ons onderkomen in ontvangst hadden genomen, vergezeld van de nodige aanwijzingen, hebben we ons snel opgefrist om ons tegoed te doen aan geweldige "bobotie" maaltijd, bereid van kudu-vlees. Boer Jochem heeft er plezier in om ons een flesje goeie witte wijn beschikbaar te stellen, die hij zelf een paar jaar geleden gekregen had, maar er niet toe was gekomen om de gelegenheid te vinden de fles open te trekken. We hebben geprobeerd de man uit te leggen dat "krijgertjes" bij ons nooit zo erg lang liggen. Na de koffie afscheid genomen van Jochen en teruggewandeld naar  "ons" huis, waar we onder een prachtige sterrenhemel nagenoten hebben van een lange reisdag onder het genot van een glaasje rode wijn.

De volgende morgen worden we wakker door de wekker, schuiven de gordijnen open en staan oog in oog met een struisvogelfamilie, pa, ma en 2 jongen. Hiervan een stel superfoto's gemaakt en heb nooit geweten dat de dames struisvogel zulke charmant lange wimpers hebben. Ina werd als dank getrakteerd op een "paringsdansje" van "pa struis", maar vond het beter de baas maar te negeren, gezien het vroege tijdstip .................!!!

Na het afscheid van Jochem besluiten we nog even gebruik te maken van het terrras van "ons huis" om wat post voor het thuisfront te schrijven. Dit neemt meer tijd dan we gepland hadden en dus rijden we rond 10.45 uur het hek uit richting Sossusvlei.

225 zware, stoffige km's volgen, waarbij Ina haar ruime rij-ervaring aanvult met een praktijkcursus terreinrijden. Zij verzorgt de hele rit en we komen "schadevrij" aan.

Om 17.00 uur checken we in  bij de Namib Dessert Lodge, waar we onthaald worden op een leuke rondleiding door de lodge, waarna we onze kamer in gebruik nemen. Onder het genot van een glas evolueren we samen een enerverende rit op ons eigen terras. Vervolgens, na ons te hebben opgefrist, gaan we aan tafel en genieten van het heerlijke buffet, hoofdgerecht gebraden oryx, en het uitermate vriendelijke personeel.

We gaan bijtijds slapen, omdat de wekker de volgende ochtend om 04.00 afloopt aangezien we een excursie hebben gereserveerd in het prachtige woestijngebied, dat Sossuvlei heet.

NB: hoewel er nogal wat liefhebbers zijn van door ons gemaakte foto's, blijkt het uploaden van foto's  zeer veel tijd te vragen. We zullen ons jammer genoeg moeten beperken!

Zonnige groeten vanuit Namibie van

Marcel & Ina

1. Margo:
    12 oktober 2009
    Lieve reizigers...geweldig Ina hoe mooi je ons alles kan vertellen...ik zit bijna bij jullie mee te genieten met een glasje , héél leuk ;-)Hm..knap dat jullie van eten ook nog zoveel nieuwe dingen kunnen ontdekken.

Veel plezier met jullie vervolg....ik kijk er alweer naar uit!!!

Liefs,Margo
  2. Jacques:
    12 oktober 2009
    Heeee! Wat is een kudu? Ik dacht dat dat een scheldwoord was..........
    Klinkt als een fijne reis!

Doorgaan,

Jacques.
  3. Manja en Tjeerd:
    Hallo Allebei,
    Leuk om jullie zo te volgen. Lijkt me allemaal erg indrukwekkend maar ook heel vermoeiend. Geniet er met volle teugen van dan doen wij dit hier thuis van jullie verhalen.
    Liefs Manja en Tjeerd
  4. Manja en Tjeerd:
    12 oktober 2009
    Ben ik nog even: als jullie leuke tips hebben voor de B & B dan niet vergeten ons dat je vertellen hoor als jullie er weer zijn.